۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

از خاطرات جالب و زیبای استاد ابوعمار




دو روز پیش بطور اتفاقی گذرم به تهران افتاد. آنجا آرام و مثل قدیم بود. لباس بلوچی الان تا حدود زیادی برای مردم جا افتاده است طوری که حتی برخی از برادران روحانی تهرانی برای آنکه بلوچ به حساب بیایند لباس بلوچی می پوشند.
تاثیر شبکه ماهواره ای
در اطراف میدان آزادی برای یافتن تاکسی می خواستم از کسی بپرسم وقتی جواب سوالم را داد مقداری به من نگاه کرد و گفت : ببخشید شما همان نیستید که در شبکه نور حرف می زنید؟ گفتم بله . چطور است ؟ گفت خیلی خوب است و همانطور که گفته اند آنچه از دل بر آید بر دل نشیند حرفهای شما را ما بخوبی گوش می کنیم. پرسیدم کجایی هستید؟ گفت : همینجا تهران هستم اما اصالتا از کاشان هستیم. بعد از تشکر وقتی از وی جدا شدم با خود فکر کردم اگر ما شبکه های خوب زیادی می داشتیم سبب معرفی و آشنایی مردم ما با ما و فرهنگ ما می شد.
مطلبی که برای بسیاری از مردم و خود ما سوال ایجاد نموده این است که همه ملیتها و اقوام برای خود شبکه های ماهواره ای متعدد دارند. (کردها افغانها و...) چرا بلوچها حتی یک شبکه هم ندارند؟ نه دین دارها و به اصطلاح ملاها همتی نموده اند و نه روشن فکران و سیاست مداران ما . این یک نقص بزرگ است.


توصیه یک دوست


یکی از دوستان خیلی قدیمی و صمیمی را بطور غیر منتظره ملاقات نمودم از دیدنش بسیار خوشحال شدم. ایشان احتمالا یکی دو باری وبلاگ ما را دیده بودند نصیحت و سفارشی که فرمودند این بود که : هیچ وقت مطلب سیاسی ننویس . گفتم من سیاسی نمی نویسم اما به نوشتن عادت کرده ام . گفتتند پس علمی بنویس. سیاست عاقبتی ندارد. این حرفش را تایید کردم . و به وی گفتم سعی می کنم به سفارش شما عمل کنم و بیشتر مطالب علمی بنویسم تا سیاسی . فهمیدم از سر دلسوزی و عاقبت اندیشی چنین نصیحتی می فرمایند.


وقتی از وی جدا شدم و بعدا به حرفهایشان فکر کردم چیزهایی از گذشته به یادم آمد که خنده دار بود و آن اینکه زمان جوانی وقتی می دیدم خیلی ها را دستگیر می کنند و مردم از آنها تعریف می کنند خیلی دلخور می شدم و با خود فکر می کردم مگر من چه چیزی کمتر از آنها دارم که مرا دستگیر نمی کنند؟ آخرین آرزوی ما این بود که حداقل یکبار دستگیر کنند تا یک افتخاری کسب کنیم ولی نشد که نشد یکبار فکر کردم حتما از وجود چنین مبارزی خبر ندارند یک روز رفته بودم بازار دیدم پاسداری دارد اعلامیه ای را به دیوار نصب کند گفتم خوب است با او بحث کنم تا بالاخره مرا بشناسد و دستگیر کند. رفتم کمی با او بحث کردم اما نتیجه کاملا بر عکس بود خیلی با من دوست شد طوری که ول نمی کرد من هم که همیشه به دوستی گیر می کنم و نمی توانم دل کسی را بشکنم حیران شدم چطوری خود را دوباره دور کنم . بخاطر همان بنده خدا عضو بیسج شدیم که داستانش مفصل است و روزی دیگر شاید نوشتم.
آن روزگار جوانی بود الان الحمدلله خیلی می ترسیم و دلمان نمی خواهد این نمونه افتخار نصیبمان شود.
هنگام برگشت در فرودگاه دوستان زیادی دیدم جناب مهندس جلیل شهنوازی مدیرکل اداره راه حسین زهی شهردار و دوستان دیگر . که با هم به زاهدان برگشتیم .

رژیم تهران و تغییر بافت جمعیت بلوچستان


رژیم تهران و تغییر بافت جمعیت بلوچستان
رژیم تهران چه قبل از انقلاب و چه پس از انقلاب اهدافی همچون یکپارچه کردن ایران با حذف اقوام غیر فارس را دنبال نموده است و رژیم سابق در همین راستا نام شهرهای مناطق قوم نشین را تغییر داده و نامهای فارسی بر آنها نهاده تا بدین صورت فرهنگ و زبان آن اقوام را از اذهان پاک نموده و راه را برای ایرانی یکپارچه فقط برای قوم فارس هموار نمود.
به طور مثال ما در بلوچستان می بینیم که نامهای شهرهائی مانند پهره و گه شستون و....تغییر داده شده اند که شاید به ظاهر مشکلی ندارد اما در حقیقت تغییر نام شهرها در نهان اهداف بزرگتری را مخفی نموده است و با گذشت زمان آن اهداف عیان می شوند.
یکی از کارهائی که رژیم تهران در سابق و الان بدان متوسل شده اند تا به زعم و خیالشان ایران را یکپارچه برای فارس و یا شیعه کنند اسکان دادن غیر بومیان مهاجر در این سرزمین بوده است که از زمان رژیم سابق با ایجاد پادگان نظامی و آوردن نظامیان شیعه از دیگر استانها به بلوچستان و بویژه قسمت شمالی بلوچستان و منطقه نصرت آباد سنجرانی (زابل) آغاز گردید و حتی بسیاری از افغانیهای شیعه مانند شهریاریها به این سوی مرز آورده شدند تا آله ای برای تهران جهت سرکوب ملت بلوچ باشند و و این اسکان دادن ها به سوی جنوب در حرکت بود و پس از نصرت آباد سنجرانی نوبت زاهدان یا همان دزآپ رسید و این روند تا انقلاب خمینی ادامه داشت.

قبل از انقلاب این امر خیلی ملموس نبود اما بعد از انقلاب خمینی و افزوده شدن فاشیسم مذهبی بر فاشیسم ملی و وجود هر دوی آن در مهاجران و حکومت مرکزی ، آنان را واداشت تا برنامه ای گسترده در این راستا تدوین کرده و به اجرا بگذارند و این برنامه با تبلیغات گسترده مذهبی و گسیل داشتن شیعیان از نقاط مختلف ایران به بلوچستان و دادن امتیازهای مهم به آنان و محول کردن تمامی ادارات دولتی و مسئولیتها نظامی و بهداشتی و علمی به آنان ، بویژه زابلیها بلوچستان را برایشان تبدیل به بهشتی کرد که شیعیان از نقاط مختلف ایران عزم اینجا را می کردند و حتی کسانی که در مناطق خود به خاطر عدم لیاقت از دست آوردن شغل محروم بودند به بلوچستان می آمدند و اینجا نه تنها به آنها شغلهای مهمی داده می شد که از مزیتهای فراوانی برخوردار می شدند و این همه جزئی از برنامه ریزی بود تا مردم اصلی این سرزمین و مالکان واقعی آن در اقلیت قرار گیرند و مهاجران همه کاره این سرزمین شوند و امروز ما شاهد این امرو هستیم و حتی اخیرا زابلیهای مقیم زاهدان در پیام های تلفنی خود به یکدیگر توصیه می کنند به بلوچها زمین ندهید!!! یعنی گویا الان بلوچها مهاجر شدند و زابلیها صاحب اصلی !!!!
مهم ترین اقدامات رژیم تهران برای تغییر بافت جمعیت بلوچستان عبارتند از :
1 : گسیل داشتن مهاجران به بلوچستان
2 : دادن مزیتهای زیاد به افرادی که از خارج بلوچستان برای کار به این استان بیایند
3 :وادار کردن مردم بلوچ به مهاجرت به خارج از کشور
4 :دادن تمامی امتیازها شهرکهای صنعتی و .. به غیر بومیان و محروم بودن ملت بلوچ از هر گونه سرمایه گذاری تا اندازه ای که 70 در صد جمعیت بلوچ زیر خط فقر زندگی می کنند.
5 :همجه شدید متجاوزان به زبان و فرهنگ و مذهب و عقیده مردم تا راه مهاجرت را در پیش گیرند یا در فرهنگ متجاوزان ذوب شوند
6 :تغییرات شهری و روستائی بر اساس منافع متجاوزان تا مردم بلوچ در این تغییرات بهره ای نبرند و بر قدرت متجاوزان افزوده شود به طور مثال با اینکه میرجاوه و نصرت آبادجمعیت قابل ملاحظه ای دارند اما در تقسیمات سیاسی جزو خاش محسوب می شوند و یا نیکشهر جزو چابهار محسوب می شوند و در انتخابات یک نماینده از این دو شهر به مجلس راه می یابد اما از زابل که اکثر جمعیت آن را غیر بومیان تشکیل می دهند دو نماینده به مجلس می رود.
7 :ایجاد بندر آزاد چابهار و دعوت کردن از سرمایه داران غیر بومی برای سرمایه گذاری در بندر آزاد و حتی اخیرا خبر فروخته شدن بندر به طور خصوصی منتشر شده است که دست سرمایه داران غیر بومی را در منطقه به طور کامل آزاد گذاشته است.
8 : غصب زمینهای مردم بلوچ و ثبت آنها به نام شهرداری و واگذار کردن آنها با نرخهای پائین به غیر بومیان تا بیشتر تشویق شوند و دیگران را تشویق به آمدن به بلوچستان کنند.
9 : ایجاد دانشگاه بزرگ برای غیر بومیان و آوردن هزاران دانشجوی غیر بومی به بلوچستان که به بلوچستان رنگ و بوی فارسی داده شود
10 : برگزاری مراسم عزاداری و ماتم و نوحه و سینه زنی در خیابانهای بلوچستان و آویزان کرده تابلو های مخصوص شیعی تا به بلوچستان رنگ و بوی شیعی داده شود.
11 : نام گذاری خیابانهای شهرهای بلوچستان با نامهای فارسی و شیعی که هر کس از خارج بیاید این شهرها را فارسی و شیعی بداند.
و.....

رژیم تهران برنامه تغییر بافت جمعیت بلوچستان را بر خلاف موازین بین المللی ادامه می دهد ، زیرا قوانین بین المللی می گوید که اشغالگران حق ندارند املاك منقول يا غيرمنقول متعلق به افراد يا گروهها و سازمان‌ها را تصرف کرده و یا از بین برده و تخریب نموده و منهدم نمایند اما رژیم ایران مرتکب همه این جرائم شده و به جنایت علیه ملت بلوچ ادامه می دهد.
ملت بلوچ با هیچ قوم و مذهبی سر دشمنی و عداوت ندارد و فقط خواهان حفظ هویت و فرهنگ و مذهب خود هست اما اگر بنا باشد دیگران با تعدی و تجاوز این سرزمین را از ملت بلوچ بگیرند ،ملت بلوچ چنین اجازه ای نخواهد داد و در برابر متجاوزان و متعدیان خواهند ایستاد ، چرا که این سرزمین در طول تاریخ از آن ملت بلوچ بوده است و ملت بلوچ با خون خود این سرزمین را آبیاری کرده و براحتی آن را تحویل متجاوزان نخواهد داد.

در آخر چند توصیه به نخبگان و پژوهشگران بلوچ می کنم :

1 : به این موضوع مهم یعنی تلاش رژیم ایران برای تغییر بافت جمعیت بلوچستان بپردازند و چند و چون این موضوع را مورد کنکاش قرار دهند تا مردم بلوچ از این دسیسته بیگانگان متجاوز مطلع شوند.
2 :به وضعيت جغرافيايی و جمعيتی کليه مناطق مسکونی بلوچستان پرداخته و آمار حقيقی جمعیت بلوچستان و جمعیت مهاجران را مورد بررسی قرار دهند.
3ـ دعوت از کليه سازمانهای بین المللی برای بررسی این موضوع و جنایات رژیم ایران در تصاحب زمینهای مردم بلوچ و واگذاری آن به غیر بومیان و قلع و قمع ملت بلوچ و جذب شیعیان ایران به این سرزمین جهت سرکوب ملت بلوچ برای جهانیان شرح گردد .
دلاور بلوچ

تنها "گناه" ما مردم بلوچ شايد اين است که صاحب سرزمينی طلايی و غنی هستيم



دوستان گرامی واجه دلاور بلوچ و واجه کريم بلوچ


اهميت اقتصادی بلوچستان اساسی ترين دليل وجود اشغالگران فارس در سرزمين مان است.

آنها ميلياردها دلار از درآمد و سرمايه های ملی بلوچستان سالانه به جيب می زنند. با ابزارهای سرکوبگری چون سپاه، بسيج، اطلاعات، اوباشان زابلی و ... بر سر مان می زنند و روز به روز فقيرترمان می کنند.

آنها بر خوردی با ما می کنند که به مراتب بدتر و مخرب تر از برخورد اروپايی های مهاجر و اشغالگر با سرخپوستان و بوميان امريکا هستاشغالگران فارس کمر به نابودی هويت ملی مان بسته اند تا در آينده از حقوق ملی بلوچ سخنی به ميان نيايد.

آنها برای غارت منابع و معادن با ارزش سرزمين مان به هر جنايتی دست می زنند. جناياتی که نه مغول مرتکب شد و نه لشکريان اسکندر مقدونی. جناياتی که يهوديان و سربازان اسرائيلی از شنيدن شان شرمسار می شوند جناياتی که فقط و فقط زابليهای وحشی و فارسهای اشغالگر قادر به انجام آن هستند..

در صورتی که حجم و اندازه در آمدهای غارت شده بلوچستان در هشتاد و يک سال گذشته به تحرير در آيد اهميت اقتصادی سرزمين مان بيشتر مشخص می شود.
خيلی مهم است که برای مردم بلوچ و ايرانی ها و مردم دنيا آشکار شود که ما مردم بلوچ هيچ "گناهی" مرتکب نشده ايم که اين چنين در معرض اعمال ضد انسانی غارتگران فارس هستيم.

تنها "گناه" ما مردم بلوچ شايد اين است که صاحب سرزمينی طلايی و غنی هستيم ، سرزمينی که هزاران سال به ما تعلق داشته است ، سرزمينی که اشغالگران فارس و اوباشان زابلی حريصانه به آن و سرمايه های نهفته در آن چشم دوخته اند .


محمد کريم بلوچ
.

جنايات بيشمار زابلی ها


علاوه بر اعمال ستم های آشکار ملی و مذهبی از طرف حکومتگران فاشيست تهران بر بلوچ و بلوچستان، زابليهای جنايتکار را نيز بلای جانمان کرده اند.زابليهای بی خرد چنان به جنون سرمايه اندوزی و بلوچ کشی گرفتار شده اند که بلوچستان را به جهنم بدل کرده اند. اين جنايتکاران در طول حکومت ننگين آخوندهای تبه کار زندگی هزاران بلوچ بيگناه را به آتش کشيده اند و بيشمار از فرزندان اين آب خاک ر ا وحشيانه کشته اند. ميلياردها دلار از سرمايه های همين مردم را به سرقت برده اند و در حالی که ما در خود بلوچستان فقير تر و فقير تر م می شويم زابلی های جنايتکار وابسته به باند مافيایی تبه کار شهرياری - دهمرده در مشهد و تهران با سرمايه های غصب شده مردم بلوچ به خريد املاک و منازل گرانبها مشغول هستند.
بر تک تک مان واجب است که سرمايه های سرقت شده از سرزمين مان را رديابی کنيم تا برای باز پس گرفتن و مصادره اموال ملی بلوچستان، مستقيما به آدرس های دزدها و سارقين گردن کلفت برويم. اين امر مهم می تواند بخشی ناگزير از مبارزات مردم بلوچ بر عليه غاصبان و ستمگران فاشيست باشد.
از اين رو به سه مورد اشاره می کنیم.۱ـ طبق اطلاعات مؤثق برخی ازدزدها و نوکيسگان زابلی با سرمايه های غصب شده مردم بلوچ در استانهای کرمان، خراسان ، مازندران و گلستان املاک خريده اند . جزئی ترين اطلاعات در اين زمينه می توانداهميت زياد داشته باشد. ۲ـ برخی از زابلی های جنايت کار نورچشمی های خود را از طريق کانالهای دولتی و امکانات مافيايی ( شيعيان پاکستانی و عرب ) به ظاهر برای برای تحصيل به خارج فرستاده اند. وظيفه بلوچهای عزيز خارج از وطن ( بلوچستان ) است تا اين بچه جنايتکاران را شناسايی کنند. اين جوجه جنايتکاران از طرف اطلاعات برون مرزی رژيم جهل و جنايت، در خارج سازماندهی می شوند ودر فعاليتهای مافيايی و تروريستی رژيم مستقيما دست دارند
. . ۳ـ در دوران حاکميت آخوندها بخصوص در زمان احمدی نژاد تعداد اوباشان زابلی در تهران افزايش يافته اين نوکيسگان در باندهای چماق بدست و لباس شخصی ها در سرکوب مردم بعد از انتخابات مستقيما دست داشته اند. شناسايی اين جنايتکاران و بخصوص آنهايی که خانه و منزل خريده اند از اهميت بالايی برخوردار است.
اگر اين کار را هر بلوچ با کمترين ريسکی می تواند انجام دهد بسيار با ارزش است. در آينده از اين اوباشان خواهيم پرسيد شمايی که نان خوردن نداشتيد و تا ديروز در دزآپ ( زاهدان ) گدايی می کرديد چطور حالا در تهران منازل چند صد ميليونی می خريد؟

آژانس خبری تفتان

مولانا عبدالحمید تحت فشار متجاوزان قرار دارد



به گزارش آژانس خبری تفتان رهبر مذهبی اهل تسنن بلوچستان و ايران مولوی عبدالحميد اسماعيل زهی در نماز جمعه این هفته زاهدان در مسجد مکی اعترافی عجيب و غريب کرد.

وی گفت که "ما ( اهل تسنن در ايران) حنفی و شافعی مذهب هستيم. فکر وايده وهابيت در اذهان ما جايگاهی ندارد."اين خبر عجيب را خبرگزاری های دولتی منجمله خبرگزاری فارس بلافاصله بعد از نماز جمعه با آب و تاب اعلام کردند.

آری شيعيان صفوی حاکم که جنگ مذهبی گسترده ای را ۳۰ سال پيش در ايران آغاز کردند هم اکنون رهبر اهل تسنن را مجبور به آن می کنند که بگويد سنی هست و نه وهابی!

خطبه نماز جمعه امروز مولوی در زاهدان حکايت از فشارهای مداوم شيعه های متعصب بر اهل تسنن و بهانه جويی های اطلاعاتی های روانی دارد.چرا خامنه ای تبه کار لزومی نمی بيند که بگويد سنی نيست؟
مولانا چنان در تنگنا قرار گرفته که در نهايت نمی تواند به خواسته های عجيب و غريب رافضی ها تن در دهد.

راه چاره آن است که مولانا با عبدالمالک بلوچ رهبر مقاومت متحد شده و اعلام جهاد دهد و با همکاری مردم غيور بلوچستان و مبارزان سلحشور بخشی پر افتخار از تاريخ بلوچستان و اهل تسنن را بيا فرينند.

مقایسه بلوچستان با فلسطین اشغالی!

جنایت زابلیها در بلوچستان


مقایسه بلوچستان با فلسطین اشغالی!

نگاهی کوتاه به نوشته دوست گرامی دلاوربلوچ

درمنطقه ما رسم براینست که هرگاه ازاشغال، ستم و بیعدالتی بحثی به میان آید، نا خواسته پای اسرائیل و یهود به میان کشیده میشود.

یهود درادبیات ما یعنی ظالم، قاتل، بیرحم، اشغالگر و.... دلیل اصلی چنین مقایسه ای همانا غیرمسلمان بودن اسرائیلی ها و مسلمان بودن فلسطینی هاست و بس. دفاع از حقوق بشر و اینکه به لحاظ انسانی نباید به فلسطینی ها اجحاف شود، دررده دوم قرارمیگیرد.
اسرائیلی ها، سرزمین فلسطینیان را با زور سرنیزه به اشغال خویش درآورده و خود را مالک آن میدانند. و اما برخوردی که با فلسطینیان دارند، بمراتب ازبرخورد زابلی ها با بلوچها انسانی تراست.

اسرائیلیها قانون دارند و مطابق آن عمل میکنند. اسیرفلسطینی ازحقوق اسارت برخورداراست ولی اسیربلوچ درجا توسط پاسدار زابلی تیرباران میشود. این شعارنیست و فیلمهای گوناگونی دراین رابطه دراینترنت گذاشته شده است.
فلسطینی ها قادرند جهت کارکردن به اسرائیل سفرکرده و عربهای زیادی وجود دارند که درشهرهای یهودی نشین زندگی میکنند وازحقوق برابرشهروندی برخوردارند و حتی درپارلمان نمایندگانی نیزدارند.

واما دربلوچستان اشغالی، بلوچ درسرزمین خود بیگانه است. ازتحصیل محروم میشود، به استخدام درنمی آید، به مذهبش توهین میشود، تاریخش تخریب میگردد، منابع زیرزمینی اش چپاول گشته وجوانان ونوجوانانش بدون کوچکترین جرمی دستگیر و تکه پاره و اعدام میشوند و... و یا به قول دوستمان آقای دلاوربلوچ، فقط یک پزشک زن زابلی دهها زن بارداربلوچ را با اطفال متولد نشده به قتل میرساند تا دین خویش را در نسل کشی ملت بلوچ ادا کرده باشد.

این جنایات همه و همه توسط زابلیهای مزدور، درحمایت کامل حکومت تهران صورت میگیرند. همسایگان ما، مسلمانان منطقه و حتی روحانیت بلوچ، دررابطه با توحشی که نسبت به بلوچ روا میرود، سکوت میکنند زیرا زابلیها و حاکمیت تهران مسلمانند!!!

زمان آن فرا رسیده است تا ملت بلوچ یکپارچه به اشغال بلوچستان واقف شود. روحانیت بلوچ فریب شعارهای دروغین اسلامی رژیم را نخورد، سران طوائف و قبائل خود را به چند تومانی نفروشند و... همگی جهت آزادی سرزمینشان ازدست این خون آشامان ضد بشریت، به مبارزه برخیزند.


کریم بلوچ


2009-10-16

شهرهای صد در صد سنی نشین بلوچستان در حال تبدیل شدن به شهرهای شیعه نشین هستند

تصویری از مهاجران شیعه مقیم چابهار
به گزارش آژانس خبری تفتان در حالی که شهری مثل چابهار تا چندی پیش تعداد ساکنان شیعه اش به هزار نفر نمی رسید امروز در حال تبدیل شدن به یک شهر نشین است و رژیم با تمام قدرت در حال اجرای طرح شوم تغییر بافت جمعیتی این شهر اقتصادی بلوچستان می باشد و هر روز بر جمعیت مهاجران شیعه در این شهر افزوده می شود.

در همین راستا خبرگزاری رسمی نظام ولایت فقیه خبری منتشر نمود که قابل تامل است و باید بزرگان و اندیشمندان قوم فکری برای این موضوع حساس بردارند.

به خبر توجه نمائید:

به گزارش ایرنا شهربندري چابهار و منطقه آزاد در سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع) غرق در عزا و ماتم شد .


عاشقان و دوستداران اهل بيت پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد (ص) در اين شهر ،با برافراشتن بيرق هاي عزا و برپايي مراسم سوگواري در سالروز شهادت پيشوا و امام خود و رييس فقه جعفري به سوگواري پرداختند . به مناسبت سالروز شهادت اين امام همام شب گذشته مراسم سوگواري در مساجد و حسينيه ها ي شهرهاي چابهار ، کنارک و منطقه آزاد با حضور انبوه دوستداران حاندان عصمت و طهارت و مسئولين برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ايرنا در اين مراسم که با خواندن قران ، نوحه خواني مداحان اهل بيت و همچنين برپايي مجالس سينه زني و عزاداري همراه بود، سخنرانان متعددي در باره جايگاه وشخصيت امام جعفر صادق (ع ) در جهت توسعه دين ، فرهنگ و علم و همچنين گسترش فقه جعفري به سخنراني پرداختند . همچنين نظير اين مراسم شب گذشته در مسجد امام حسين (ع )چابهار برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ايرنا مراسم سوگواري شمشين پيشوا و امام و مقتداي شيعيان ،امروز در حوزه عمليه امام حعفر صادق(ع) در حال برگزاري است . برگزاري مراسم سينه زني در بلوار امام خميني (ره ) از سه راه راهنمايي و رانندگي تا مزار شهدا و همچنين برگزاري شام غربيان از جمله مراسمي است که امروز در شهر چابهار انجام خواهد شد.

بلوچستان را دریابید که صفویها در حال تغییر بافت جمعیت این سرزمین هستند و مانند یهودیان و صهیونیستها زمینها بلوچستان را خریده و مردم بلوچ را از سرزمینشان بی دخل می کنند.

فرمانده سایت اتمی قم به بهانه حج عمره از ایران گریخت


چند هفته پس از اعلام خبر غافلگیر کننده وجود یک سایت اتمی در 20 مایلی شهر قم، اکنون فاش شده است که تمام اسناد و جزئیات این سایت به همراه عکس های آن توسط یک سردار سپاه که ریاست این سایت را داشته دراختیار فرانسوی ها گذاشته شده است.
این سردار سپاه با نام مستعار "شهرام امیری" و به بهانه حج عمره از ایران خارج شده و از طریق عربستان خود را به یکی از دو شیخ نشین قطر یا کویت رسانده و خود را به تشکیلات جاسوسی فرانسه در این دو کشور معرفی کرده است.
دولت فرانسه برای فاش ساختن این اطلاعات، از رهبری سازمان مجاهدین خلق برای اعلام آن استفاده کرد.
همین اطلاعات و اسناد در مذاکرات اخیر هیات نمایندگی جمهوری اسلامی به سرپرستی جلیلی رئیس شورای عالی امنیت ملی با گروه حکام اتمی باضافه آلمان روی میز گذاشته شد و هیات ایرانی تن به بازرسی از این سایت داد و متعاقب آن "البرادعی" رئیس آژانس انرژی اتمی راهی ایران شد.
همین اسناد موجب شد تا هیات ایرانی – حتی برای مانور- چند گام بلند به عقب بردارد و تن به غنی سازی اورانیوم مورد نیاز خود در خارج از ایران بدهد. طرحی که تقریبا 5 سال پیش رئیس شورای عالی امنیت روسیه در سفر فوق العاده خود به ایران آن را پیشنهاد کرد و جمهوری اسلامی آن را نپذیرفت.
خروج رئیس سایت اتمی قم از ایران، در شرایطی ممکن شد که بخش اطلاعات سپاه پاسداران تمام گذرگاه های خروج هوائی از کشور را در اختیار گرفته و حتی اجازه سفر به خبرنگاران و برندگان جوایز بین المللی نیز نمی دهد.

کتاب حاوی اسرارفروش نفت ايران به اسرائيل منتشرشد


صدای آمریکا : نيويورک تايمز زير عنوان “کتاب راجع به مارک ريچ جزئيات معاملات نفتی او با ايران را شرح ميدهد” می نويسد مارک ريچ (Marc Rich)، دلال نفتی سابقا تحت تعقيب، که مدتها برای روابط تجاری اش با کشورهائی نظير ايران، آفريقای جنوبی و کوبا، مورد انتقاد بود، در کتابی جديد اذعان ميکند که معاملاتش با آن کشورها، از آنچه که قبلا فاش شده است، بسيار گسترده تر بود.
نيويورک تايمز می نويسد آقای ريچ، که معمولا تودار است، درجريان بيش از سی ساعت گفت و شنود با دانيل امان(Danial Ammann) ژورناليست سويسی، در باره معاملات نفتی اش از دهه ۱۹۷۰ تا دهه ۱۹۹۰، توضيحاتی مفصل داده است.
نيويورک تايمز می نويسد چگونگی اين معاملات حاصل از استراتژی سرمايه گذاری برپايه خطوط فکری وعقيدتی رهبرانی چون آيت الله خمينی درايران، تا فيدل کاسترو در کوبا، و رژيم هائی چون آپارتايد درآفريقای جنوبی تا دولت چپ گرای ساندانيستا درنيکاراگوئه، در کتاب آقای امان، زير عنوان “سلطان نفت: زندگی سری مارک ريچ” که اين هفته توسط St. Martin’s Press منتشر شد، شرح داده شده است.
نيويورک تايمز می نويسد دولت آمريکا در سال ۱۹۸۳ در مورد آقای ريچ برای اتهامات گريز از پرداخت ماليات و معامله با يک دولت متخاصم، ايران، قرار تعقيب صادر کرد. وی از آمريکا گريخت و برای دو دهه در رديف بدنام ترين فراری های تحت تعقيب جای داشت.
نيويورک تايمز می نويسد آقای ريچ به نويسنده کتاب گفته است در ايامی که فراری شناخته ميشد، برای ديپلماتهای آمريکائی در باره ايران، شوروی و کشورهای ديگر اطلاعات جمع آوری ميکرد. وی در آخرين روز رياست جمهوری بيل کلينتون مورد عفو قرار گرفت، که واکنشی جنجال برانگيز در پی داشت.
نيويورک تايمز می نويسد آقای ريچ با ذکرجزئيات شرح داده است که وی از ايران، قبل و بعد از انقلاب اسلامی، وحتی هنگامی که در سال ۱۹۷۳ پرزيدنت جيمی کارتر در واکنش به گروگان گرفته شدن۵۳ آمريکائی تحريم هائی عليه ايران وضع کرد، چقدر نفت خريده است.
نيويورک تايمز می نويسد پس از انقلاب ايران، شرکت ملی نفت، با پای بندی به توافق هائی که پيشتر با دولت محمد رضا شاه پهلوی حاصل شده بود، به فروش سالانه ۴۰ تا ۷۰ ميليون بشکه نفت به کمپانی آقای ريچ ادامه داد. آقای ريچ تا سال ۱۹۹۴، که وی کمپانی خود را فروخت، به خريد نفت از ايران مشغول بود.
نيويورک تايمز می نويسد آقای ريچ به آقای امان گفت “آنها به قراردادها احترام گذاشتند. ما به آنها سرويس داديم. ما نفت خريديم، و با انجام امور حمل ونقل، آن را فروختيم. آنها خودشان نمی توانستند اين کار را انجام دهند. ما قادر به انجام آن بوديم.
نيويورک تايمز می نويسد آقای ريج به فرستادن نفت ايران به اسرائيل، حتی بعد از آنکه دولت جديد در تهران مناسبات با اسرائيل را قطع کرد، ادامه داد. آقای ريچ ميگويد از ۱۹۷۳ تا ۱۹۹۳ وی به عنوان مهمترين تامين کننده نفت برای اسرائيل، سالانه ۷ تا ۱۵ ميليون بشکه نفت به اسرائيل تحويل داد.
نيويورک تايمز می نويسد آقای ريچ مدعی است که در آن ايام اطلاعاتی با ارزش برای وزارت امورخارجه آمريکا، و نيز موساد، تشکيلات اطلاعاتی اسرائيل، فراهم کرده است.
نيويورک تايمز می نويسد بنا به مندرجات کتاب، ماموران آنها با اين دلال فراری منظما در تماس بودند. آنها جويای عقايد او در مورد افرادی کليدی و صاحب قدرت در بعضی از کشورهای حساس از نظر سياسی، بخصوص ايران، سوريه و روسيه بودند که وی با آنها معامله داشت.

هشدار خاتمی و موسوی نسبت به سقوط نظام


به گزارش سایت جرس (متعلق به هواداران موسوی)، میرحسین موسوی و محمد خاتمی طی دیدار و گفتگو با یکدیگر خواستار برچیده شدن فضای امنیتی حاکم بر کشور شده و به حاکمان در خصوص تداوم برخورد با اعتراض مدنی مردم و تداوم اوضاع کنونی هشدار دادند.
خاتمی و موسوی در این دیدار از تداوم اوضاع کنونی که آن را ناگوار توصیف کردند، به خصوص ادامه بازداشت ها و محدود کردن آزادی های اساسی اظهار نگرانی کرده و این شرایط را پیش از هر چیز دیگر به زیان انقلاب دانستند.
بنابراین گزارش، موسوی و خاتمی در دیدار روز شنبه خود تاکید کردند که جامعه با زور و فشار از راه خود منحرف نخواهد شد و آنها نیز با وجود همه مشکلات و تهدیدها از وظیفه میهنی ‌شان دست بر نخواهند داشت.
این منبع نوشت : موسوی و خاتمی در این دیدار تاکید کردند که اگر با حضور انتقادی و اعتراض مدنی مردم مقابله شود و اگر تریبون‌های رسمی با جعل، تحریف، دروغپردازی، اهانت و ناروا گوئی فضا را آلوده تر کنند، بی ‌تردید مناسبترین موقعیت برای فعال شدن جریان‌هایی پدید خواهد آمد که با اصل انقلاب و نظام سر سازگاری ندارند.

آغاز عملیات زمینی ارتش پاکستان در وزیرستان جنوبی


به گزارش آژانس خبری تفتان ارتش پاکستان سرانجام پس ازبمباران و توپ باران وزیرستان جنوبی، روز شنبه با سی هزار سرباز و پشتیبانی هوائی حمله به این منطقه را آغاز نمود.


پاکستان طی دو هفته اخیر شاهد حملات شدید طالبان به مراکز نظامی و امنیتی بوده است و نیروهای طالبان ستاد فرماندهی کل ارتش، پاسگاه‌های پلیس و ساختمان‌های دولتی پاکستان را هدف حمله قرار داده و قدرت خود را به نمایش گذاشتند که در این حمله‌ها بیش از ۱۵۰ نفر کشته شده‌اند.

روز گذشته نخست وزیر پاکستان یوسف رضا گلیلانی با رهبران ارشد سیاسی و نظامی جلسه داشت و احتمالا در این جلسه که ارتشبد اشفاق کیانی هم در آن شرکت داشت اجرای عملیات وزیرستان تصویب شد.

۱۳۸۸ مهر ۲۴, جمعه

روسیه 'نیازی به دمکراسی ندارد'


بر اساس یک نظر سنجی انجام شده در سراسر روسیه تعداد فزاینده ای از مردم معتقدند کشورشان نیازی به دمکراسی ندارد.
مرکز لوادا که یکی از معتبرترین مراکز نظرسنجی در روسیه است در این تحقیق نشان می دهد 57 درصد از کسانیکه در این مطالعه شرکت کرده اند می گویند این کشور به دمکراسی نیاز دارد که این پایین ترین رقم از سال 2006 تاکنون محسوب می شود.
این بررسی حاکی از آن است که 26 درصد از مردم روسیه دمکراسی را برای نظام سیاسی کشورشان مناسب نمی دانند.
در حدود 95 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند نفوذ چندانی بر روی سرنوشت سیاسی روسیه ندارند.
مرکز لوادا اعلام کرده در این نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد بیش از 1600 نفر از سراسر روسیه شرکت کردند.
ریچارد گالپین خبرنگار بی بی سی در مسکو می گوید گرچه اکثریت مردم روسیه همچنان طرفدار دمکراسی هستند، اما این نظرسنجی حاوی نتایج جالبی است.
خبرنگار ما می افزاید: 60 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند بهتر است رئیس جمهور روسیه هم مجلس و هم دادگاه ها را تحت کنترل داشته باشد.
کنترل قوای مقننه و قضائیه توسط رئیس جمهور در تناقض با اصل تفکیک قواست که محور نظام های دمکراتیک محسوب می شود.
بیش از 40 درصد از مردم نیز گفته اند که کشورشان گاهی نیاز به رهبری با "مشت آهنین" دارد.
به گفته 25 درصد از پاسخ دهندگان اتحاد جماهیر شوروی نظام سیاسی بهتری در مقایسه با روسیه کنونی بود.
اما 36 درصد نیز از شکل کنونی حکومت و 15 درصد نیز از مدل کشورهای غربی حمایت کرده اند.
این نظرسنجی در شرایطی منتشر می شود که پلیس روسیه 10 نفر معترض به نحوه انتخابات محلی و منطقه ای هفته گذشته دراین کشور را دستگیر کرده است.
به گفته خبرنگار ما پس از این انتخابات ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه و حزب او یعنی "روسیه متحد" قدرت خود را بیش از پیش تحکیم بخشیده اند.
سه حزب سیاسی روسیه در اعتراض به نتایج انتخابات از پارلمان کناره گیری کردند اما به جز حزب کمونیست که به بایکوت خود ادامه می دهد دو حزب دیگر به پارلمان بازگشته اند.

بی بی سی

جدیدترین فیلترشکنها

خبری که از خبرگزاری فارس حذف شد :


فیروزآبادی: حکم اعدام برازنده سران اصلاحات بود، نه فریب خوردگان
دنباله و بالاترين : لجن پراکنی فارت نیوز لحظاتی قبل خبری رو در سایتش درج کرد که به سرعت هم از خروجی خودش حذف کرد، اون هم جمله ای از بشکه اعظم فیروزآبادی بود!!!


حملات انفجاری در شهر پشاور پاکستان


لیاقت علی خان، فرمانده پلیس پاکستان در پیشاور اعلام کرد یک خودروی حامل بمب در کنار یک دبستان در مجموعه خانه های سازمانی کارمندان دولت منفجر شد.
لیاقت علی خان افزود: «بمبگذاران پس از پارک کردن خودرو، از راه دور بمب کارگذاری شده را منفجر کردند. این اقدامی انتحاری نبود زیرا بمبگذاران از صحنه دور شدند.»
سالم جان، ساکن این شهرک گفت: من و خانواده ام خوابیده بودیم که این حمله اتفاق افتاد.»
روز چهارشنبه همچنین گزارش شد مردان مسلح طالبان به یک مرکز قضایی در لاهور حمله کردند. در جریان این حمله ٢٧ شهروند از جمله چندین نظامی پاکستانی کشته شدند. در شمال پاکستان نیز اوضاع وخیم و آشوب زده گزارش شده است؛ در شهر خوست انفجار یک خودرو بمبگذاری شده به مرگ ١١ شهروند و سه پلیس پاکستان منجر شد.
طالبان مسئولیت همه این حملات را برعهده گرفته و افزوده: حملات علیه پایگاههای ارتش و ساختمانهای دولت پاکستان ادامه خواهد یافت. به گفته آنان، سیاستمداران پاکستانی به وعده خود مبنی بر پیمان آشتی داخلی وفادار نبوده اند. روز چهارشنبه نیز مراسم خاکسپاری ١١ تن از کشته شدگان حمله طالبان به مقر فرماندهی ارتش پاکستان برگزار شد.

برنج آلوده، پارازیتهای خطرناک؛ چه کسی پاسخگوست؟


جعفر پویه
برنجهای آلوده، پارازیتهای خطرناک، چه کسی پاسخگوی سلامت مردم است؟
در رژیم ولایت فقیه چیزی که به کلی مورد توجه نیست و برای پایوران آن اهمیت ندارد، سلامتی شهروندان کشور است. برپایی مراکز اتمی در مناطق مسکونی، ارسال پارازیت برای مختل کردن شبکه های تلویزیونی ماهواره ای بر فراز شهرها و واردات مواد غذایی و دارویی آلوده از نمونه های قابل ذکر این مساله است.
در هفته های اخیر موضوع برنجهای وارداتی آلوده به روزنامه کشیده شده است. موضوع از این قرار است که جریاناتی وابسته به مراکز قدرت که خود را فارغ از هر گونه توضیح و پاسخگویی می دانند، اقدام به واردات حجم عظیمی از برنج به کشور کرده اند. از یک سو این واردات بی رویه ضربه سهمگینی بر پیکر تولید داخلی زده و کشاورزان برنجکار را به روز سیاه نشانده است زیرا تقریبن اکثر تولیدات آنها در انبارها مانده و فروش نرفته است. از سوی دیگر پس از آزمایشهای مختلف مشخص شده که برنجهای وارداتی آلوده به سموم متفاوتی هستند که برای سلامتی مصرف کنندگان خطرناک است. وارد کنندگان نزدیک به مراکز قدرت با وادار کردن اداره استاندارد و وزارت بهداشت به تایید سلامت این برنجها سعی دارند تا مخالفان را وادار به سکوت کند اما نتیجه آزمایشهای تا کنونی و درخواست آزمایش از کشور مبدا که هند است گویای بالا بودن آلودگی این برنجها است.
نمایندگان مجلس در کمیسیون کشاورزی از یک سو و نمایندگان وارد کنندگان که تا کنون کسی از اسم و رسم آنان خبر ندارد اما مشخص است که از نزدیکان مراکز قدرت هستند از سوی دیگر بر سر این موضوع در کشاکش هستند. حالا سلامتی اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه که مصرف کننده این مواد آلوده هستند در کجای این کشاکشها قرار دارد کسی نمی تواند به آن پاسخ دهد.
این بار اول نیست که تُجار نزدیک به مرکز قدرت دست به خرید و توزیع مواد آلوده می زنند. موضوع گوشتهای آلوده در چند سال قبل و خونهای آلوده به بیماریهای خطرناک هپاتیت و ... از موارد افشا شده آنهاست.
اما رژیم که سلامتی مردم برایش مهم نیست، در هفته های اخیر دست به ارسال پارازیتهایی با طول موجهای خطرناک برای سلامتی مردم هم زده است. آسمان شهرهای بزرگ کشور مثل تهران عرصه این امواج شده و مراکز قدرت به سانسور صدای دیگران بیش از سلامتی کل شهروندان یک شهر اهمیت می دهند. آنها با اینکه از طرف جریانات متفاوت مورد اعتراض واقع شده اند و به ضرر و زیان کار خود نیز واقف هستند، حاضر به دست برداشتن از این عمل ضد انسانی خود نیستند و همچنان سلامتی شهروندان را در معرض خطر امواج مضر قرار می دهند.
برپایی سایتهای اتمی و افشا آنها و برچیدن این مراکز از سوی رژیم بیش از آن اشتهار دارد که درباره آنها حرفی زده شود. تاثیر این مراکز بر روی سلامتی شهروندان و بالا رفتن تعداد بیمارهای مبتلا به انواع سرطان گویای عمل جنایتکارانه رژیم ولایت فقیه است.
رژیمی که بقای خود را بیش از هر چیزی دارای اهمیت می داند حاضر است اکثر مردم کشور را فدای موجودیت ننگین خود کند. این نتیجه ای است که از اعمال ضد انسانی ارگانها و مراکز مختلف قدرت از در خطر قراردادن سلامتی شهروندان می شود گرفت.

کشته شدن یک عضو بسیج 'به دست گروه پژاک'


منابع خبری ایران از کشته شدن یک عضو بسیج به دست نفرات مسلح گروه پژاک خبر داده اند.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - یک بسیجی سی و سه ساله به نام خسرو پرورده شامگاه چهارشنبه در مقابل خانه خود در روستایی به نام دلزی، از توابع شهرستان سلماس در استان آذربایجان غربی، به دست اعضای مسلح گروه پژاک کشته شد.
در این گزارش آمده است که مهاجمان مسلح این بسیجی را با شلیک ده گلوله از پای درآوردند و سپس محل حادثه را ترک کردند.
به نوشته ایرنا، خسرو پرورده مسئول هسته مقاومت مرکزی روستای دلزی و رئیس شورای روستا بود و پیشتر تهدید به مرگ شده بود.
در این گزارش مشخص نشده است که چه کسانی این عضو بسیج را تهدید به مرگ کرده بودند و عضویت مهاجمان در گروه پژاک به چه نحو احراز شده است.
براساس این گزارش، مردم روستای دلزی و روستای کوهسار سلماس از مقامات محلی خواستار برخورد جدی با اعضای گروه پژاک "و اشرار" در منطقه شده اند.
گروه موسوم به حیات آزاد کردستان - پژاک - یک سازمان کرد مخالف جمهوری اسلامی است که هدف خود را حمایت از حقوق ایرانیان کرد در چارچوب یک نظام دموکراتیک در این کشور اعلام داشته است.
گفته می شود که این گروه با حزب کارگران کردستان - پ کا کا - که یک گروه جدایی طلب کرد ترکیه است ارتباط دارد اما پژاک تاکید داشته که خواستار تجزیه ارضی ایران نیست و از جایگزینی نظام جمهوری اسلامی با یک نظام فدرال حمایت می کند.
منابع امنیتی جمهوری اسلامی در چند سال اخیر بارها از عملیات مسلحانه چرِیک های پژاک در مناطق مرزی ایران با کردستان عراق و ترکیه و درگیری افراد مسلح این گروه با نیروهای دولتی خبر داده اند.

bbc

امارات متحده عربی نگران احتمال خرابکاری توسط عوامل مرتبط با ايران است


وال استريت جرنال زيرعنوان "امارات متحده عربی افراد را برای ارتباط با تهران زير نظر گذاشته است" در گزارشی از ابوظبی می نويسد اين متحد نزديک آمريکا و همسايه ايران، نظارت برکارکنان دولتی و سکنه خارجی را شديد تر کرده است زيرا نگران نفوذ عوامل ايران است.

وال استريت جرنال می نويسد به گفته افراد آگاه، بعضی از اماراتی ها و نيز کارکنان خارجی در امور غير نظامی امارات يا استعفا داده اند، و يا از مسئوليت های خود خلع شده اند. همين افراد ميگويند کارگرانی ديگر در بخش خصوصی نيز که از نظر ارتباط با گروههای مرتبط با ايران مورد ظن بوده اند، مشاغل خود را از دست داده اند.

وال استريت جرنال می نويسد امارات متحده عربی و ديگر کشورهای کوچک متحد غرب در خليج فارس در سالهای اخير نگران آن بوده اند که می توانند هدف هائی برای اقدامات تلافی جويانه تهران، در صورت هرگونه اقدام نظامی توسط آمريکا يا اسرائيل عليه برنامه اتمی ايران باشند.

آنها برای محافظت از مرزهايشان سراغ فراهم کردن سيستم های دفاع موشکی وتجسسی رفتند.

وال استريت جرنال می نويسد اکنون امارات متحده عربی، فدراسيونی که ازهفت شيخ نشين تشکيل شده است، برای مقابله با آنچه که مقامی دولتی آن را يک نگرانی عمده امنيتی توصيف ميکند، و بر اين پايه استوار است که عوامل مرتبط با ايران بتوانند دربخش هائی حياتی نظيرانرژی، بانکی و حمل و نقل خرابکاری کنند، توجه خود را به داخل معطوف ساخته است.
voanews

اعدام ۳۳۹ نفر در ایران ظرف یک سال


چهار نهاد حقوق بشری به مناسبت دهم اکتبر، روز جهانی مبارزه برای لغو حکم اعدام، گزارش خود را پيرامون وضعيت اعدام در ايران منتشر کردند.گزارش موجود شامل ليستی از مشخصات افرادی است که در فاصله زمانی مهر ماه ١٣٨٧تا شهريور ١٣٨٨در ايران حکم اعدام در مورد آنها به اجرا در آمده است
.اطلاعات مندرج در اين گزارش عمدتاً مبتنی بر اخبار خبرگزاری ها، روزنامه ها و سايت های خبری متفاوت داخل کشور و برخی منابع خبری خارج از ايران است. سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمریکای شمالی، کمیته دفاع از زندانیان سیاسی و کمیته گزارشگران حقوق بشر در تهیه این گزارش نقش داشته اند.طبق اين گزارش حکم اعدام ۳۳۹ نفر در فاصله زمانی یاد شده به اجرا در آمده است که نسبت به سال پیشتر از آن ۵۳ مورد افزايش داشته است.حکم اعدام سه نفر از اعدام شدگان از طریق سنگسار به اجرا در آمده است.
۳۲ نفر از اعداميان از زندانيان سياسی، عقیدتی و امنیتی و ده نفر زن بوده اند. از ۱۱۲ نفر از اعدام شدگان که سن شان در اين گزارش آمده است، شش نفر زير بیست سال، پنجاه و هفت نفر بیست و یک تا سی سال، سی وشش نفر سی و یک تا چهل سال، ده نفر چهل و یک تا پنجاه سال و سه نفر بالای پنجاه سال سن دارند. همچنین چهار نفر هنگام وقوع جرم کمتر از هجده سال سن داشته اند.
هویت نود و هشت نفر از افرادی که اعدام شده اند، اعلام نگردیده است.شهر تهران با پنجاه و سه مورد بیشترین احکام اجرا شده اعدام را به خود اختصاص داده است و به ترتیب زاهدان با چهل و هفت مورد، کرج با چهل و پنج مورد، اصفهان با سی و یک مورد و شیراز با بیست و هفت مورد بیشترین اعدام ها را داشته اند .قابل ذکر است که در فاصله زمانی تهيه اين گزارش، سیصد و سه نفر حکم اعدام دريافت کرده اند
. که بیست نفر آنها از زندانيان سياسی، عقیدتی و امنیتی هستند.
دوازده نفر از آنها به سنگسار محکوم شده اند
. سی نفر آنها زن هستند. سن شانزده نفر از آنها کمتر از هجده سال است. گفتنی است که اسامی منتظرين حکم اعدام در اين گزارش نيامده است
.نهادهای حقوق بشری که این گزارش را تهیه کرده اند می گویند با توجه به سانسور خبری، دستگیری فعالین سیاسی – اجتماعی و مدافعین حقوق بشر، و عدم امکان تحقیق آزاد توسط نهادهای مدافع حقوق بشر در ایران، گزارش دارای کمبودها و نقایصی است
.سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمریکای شمالی، کمیته دفاع از زندانیان سیاسی و کمیته گزارشگران حقوق بشر در تهیه این گزارش نقش داشته اند.

امام جمعه جديد شیعیان مهاجر مقیم سراوان معرفي شد


به گزارش آژانس خبری تفتان حجت الشیطان غلامرضا دهقان به عنوان امام جمعه شیعیان مهاجر مقیم سراوان منصوب گردید و حجت الشیطان قدیر محمدیان که از جنایتکاران معروف و از جلادان مشهور بود و چندین بار دستور قتل عام مردم را داده بود به امامت جمعه در شهر اسفراین خراسان شمالی منصوب گردید.


حجت ‌الشیطان غلامرضا دهقان پيش از اين رئيس اداره تبليغات شیعی شهرستان زابل بوده است و یکی از متحجر ترین و تندرو ترین و افراطی ترین زابلیها می باشد.

سال تحصیلی جدید طلاب دارالعلوم زاهدان، با آغاز کتاب صحیح بخاری، آغاز شد


سال تحصیلی طلاب که همه ساله در روزهای چهارشنبه اواخر ماه شوال آغاز می شود، امروز 25 شوال 1430 در مسجد جامع مکی با حضور حضرت شیخ الاسلام، اساتید و طلاب حوزه دارالعلوم زاهدان آغاز شد.

حضرت شیخ الاسلام در آغاز این نشست با تبریک سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: امیدواریم سال تحصیلی جدید، سال نشاط، آرامش، تلاش و موفقیت باشد.ایشان در ادامه با قرائت اولین حدیث صحیح بخاری، اقدام امام بخاری را در انتخاب حدیث منبریه بعنوان اولین حدیث در کتابش ستود و آن را تذکری برای تصحیح نیت دانست.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان درادامه به اهمیت اخلاص اشاره کرد و گفت: در پرتو حدیث «انما الاعمال بالنیات» چنین فهمیده می شود که اعمال با اخلاص پایدار است.

از این رو لازم است که اخلاص در سرلوحه اعمال ما قرار بگیرد.

حضرت شیخ الاسلام در بخش دیگری از سخنانش به بیان قوانین و مقررات حوزه پرداخت و طلاب را به پایبندی به قوانین ومقررات فراخواند.

ایشان افزود: طلبه ای که مقررات حوزه را رعایت نمی کند، نمی تواند در آینده یک رهبر دینی مطلوبی برای مردم باشد.رئیس شورای هماهنگی حوزه های علمیه اهل سنت استان پایبندی به ادای نمازها را شرط اولیه ماندن درحوزه دانست و افزود: کسی که به نماز پایبند نباشد مرتکب گناه شده است و کسی که گناه مرتکب شود جاهل است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه کوشش و تلاش را لازمه موفقیت در تحصیل دانست و تاکید کرد: در راه فراگیری علم تلاش نمایید و شرم را از خود دور کنید بلکه از هر کسی که دانشی در اختیار دارد استفاده نمایید.

مولانا از دوران طلبگی به عنوان دوران تلاش برای رسیدن به موفقیت یاد کرد و ادامه داد: باید همه چیز از جمله اصلاح و تزکیه خویش را از زمان طلبگی آغاز نماییم، اصلاح بسیار مهم است. عالم متقی و مخلص برای جامعه یک نعمت است.

حضرت شیخ الاسلام در پایان افزود:در جهانی پر تلاطم زندگی می کنیم که دشمنان درونی و بیرونی علیه اسلام بسیج شده اند، بنابراین احساس وظیفه کنیم و برای امت اسلامی دعا و تضرع نماییم زیرا بی تفاوتی نسبت به اوضاع پیرامون مساوی با مرگ و هلاکت است.

بزرگترین کاری که در موقعیت کنونی نیاز امت اسلامی است، کار فرهنگی است.نشست سال تحصیلی جدید که با حضور جمع کثیری ازاساتید و طلاب برگزار شد با دعای حضرت شیخ الاسلام پایان یافت.

۱۳۸۸ مهر ۲۳, پنجشنبه

فیلم عملیات استشهادی زاهدان قسمت سوم

اهداف رژیم ولایت فقیه از ساخت دیوار حائل در بلوچستان اشغالی


طرح ساخت ديوار حائل از سال 85 بين مقامات ایران قوت گرفت و در سال 86 با افزايش و تشديد عملياتهااز سوي مبارزين جنبش مقاومت جندالله انسداد کامل مرزها در پارلمان رژیم تصویب شد و مبلغ صد ملیارد تومان برای دیوارکشی در بلوچستان تصویب شد که تاکنون 80 کیلومتر مرز بین دو بلوچستان شرقی و غربی با دیوار بتنی جدا از هم جدا شده است و این دیوارها، حدود دو متر ارتفاع دارند و بالای آنها دو ردیف سیم خاردار کشیده شده است و 460 کیلومتر از مرز کانال کشی شده است که آن هم به مثابه دیواری حائل و جدا کننده بین ملت بلوچ ساکن در دو سوی مرز می باشد و این جدا سازی همچنان ادامه دارد تا اینکه به طور کامل دو بلوچستان از هم جدا گردند.


هدف اصلی که رژیم از این کار دنبال می کند جلوگیری از عبور و مرور مبارزین از مناطق مرزی می باشد اگر چه رژیم در محافل خبری بیشتر به موضوع مواد مخدر می پردازد تا از کشورهای جهان و سازمان های بین المللی کمک دریافت کند اما حقیقت این است که حمل و نقل مواد مخدر از اول انقلاب وجود داشته است و هیچ وقت رژیم برای مقابله با آن به دیوار کشی نپرداخته بود و این دیوار کشی دقیقا پس از آغاز مبارزات در بلوچستان و رشد روز افزون مبارزات و مقاومتها بود که رژیم را وادار کرد به ساخت دیوار حائل پرداخته تا شاید مبارزات در بلوچستان را متوقف نماید همانگونه که اسرائیلیها به همین دلیل به ساخت دیوار حائل در فلسطین اقدام نمودند.

اما در اینجا هدفهای نهان دیگری هم دنبال می شود که رژیم به طور کامل دنبال نابودی ملت بلوچ در سرزمینشان می باشد زیرا که روابط مردم بلوچ در دو سوی مرز موجب حفظ فرهنگ این ملت و همچنین موجب رشد بینش سیاسی ملت بلوچ می شد که این رژیم را به وحشت انداخته است و رژیم با ساختن دیوار می خواهد که ملت بلوچ را از نظر فرهنگی بیش از پیش ذوب در فرهنگ فارسی و مجوسی نماید وبدین صورت فرهنگ اصیل این ملت را از بین ببرد همانگونه که ما شاهد هستیم که فرهنگ بلوچی در بسیاری از نقاط بلوچستان اشغالی از بین رفته است و حتی تحصیل کردگان بلوچ توان نوشتن و خواندن به زبان خود را ندارند و اگر روابط بین ملت بلوچ در سوی مرز تقویت شود این خود بر حفظ فرهنگ تاثیر گذاشته و آنان را از ذوب شدن در فرهنگ فارسی محفوظ نگه می دارد.

این در حالی است که این دیوار بسیاری از مناطق ملت بلوچ را که مردم یک طایفه در آن زندگی می کنند به طور کلی از همدیگر جدا می کند به طور مثال منطقه ماشکیل که با ساختن دیوار حائل حتی بسیاری از خانواده ها هم از همدیگر جدا می شوند زیرا که بسیار هستند خانواده هائی که یک برادر آن سوی مرز و یک برادر این سوی مرز زندگی می کند و این دیوار بین دو برادر جدائی می اندازد و وحدت و یکپارچگی ملت بلوچ را از بین می برد که این خود مخالف با اصول انسانی و بین المللی است.

یکی دیگر از اهداف رژیم از ساخت دیوار حائل وابسته کردن ملت بلوچ به رژیم از نظر اقتصادی می باشد زیرا که ملت بلوچ همیشه از مرز به عنوان منبعی اقتصادی استفاده کرده اند زیرا که رژیم ایران که بلوچستان را در تصرف دارد هیچ گونه تلاشی برای ایجاد منابع اقتصادی در بلوچستان نکرده است و مجبورا مردم به مرز وابسته شده اند و از مرز برای رفع نیازهای اقتصادی خود استفاده می کنند و الان با مسدود شدن مرز و ساخته شدن دیوار حائل مردم از یک منبع اقتصادی محروم می شوند و نیاز و وابستگیشان به متجاوزان بیشتر می شود و باید هر طور شده در راستای اهداف متجاوزان حرکت کنند ورنه از گرسنگی می میرند.

از نظر بین المللی هم دیوار حائل ارزشی ندارد و کاری منافی با اصول بین المللی است زیرا این دیوار یک ملت و یک خانواده و دو برادر و یک سرزمین را به صورتی ناعادلانه از هم جدا می کند و اصلا قابل قبول نیست زیرا مرز در قوانین بین المللی عبارت است ازخطي كه يك سرزمين و يا يك محيط اجتماعي را از سرزمين و یا محيط اجتماعي ديگر، از لحاظ خصوصيات فعاليت هاي اجتماعي، اقتصادي ، سياسي ، نژادي ، مذهبي وبعضی‌ مشخصات ديگر جدا مي سازد و اینجا ما در دو سوی این مرز یک ملت با یک مذهب و با یک نژاد زندگی می کنیم و این دیوار ما را از همدیگر جدا می کند لذا باید در دادگاههای بین المللی پی گیری شود و دروغهای رژیم ایران در این باره افشاء شود.

همچنین این دیوار سبب می شود که آزادي‌هاي شخصي مردم بلوچ در دو سوی مرز از جمله حقوق رفت و آمد، حق كاركردن، حق تعيين سرنوشت، دسترسي به امكانات آموزشي، بهداشتي، درماني و ساير حقوق اوليه و بنيادين مردم بلوچ نقض شود و این خود منافی قوانین بین المللی است و باید مورد بررسی قرار گیرد.


دلاور بلوچ

پاسخ به سوال کریم بلوچ: ملت بلوچ دشمنانی وحشی تر از زابلیها ندیده است


با سلام و درود محضر شما برادر بزرگوار کریم بلوچ

سپاس از اینکه جرات کرده اید و به این مسئله مهم اشاره نموده اید و از نویسندگان و عموم مردم بلوچ خواسته اید که در این مورد تحقیق نموده و پاسخ سوال شما را بدهند زیرا که بسیاری از کسانی که خود را مدافع ملت بلوچ می دانند از ابراز نظر در این مورد می ترسند و بیان جنایات زابلیها علیه ملت بلوچ را نمی پسندند و شاید در دل از زابلیهای متجاوز نفرت دارند اما از اظهار ما فی الضمیر شرم می کنند و بسیاری ها حتی بر همه جنایات و تعدی ها و تجاوزهای زابلی ها چشم می بندند.

اما باید این سکوت را شکست و فکر کنم گردانندگان وبلاگ تفتان اولین کسانی هستند که این سکوت را شکستند و آپارتاید زابلی را به بحث و گفتگو گذاشتند و رهبر انقلابی بلوچستان امیر عبدالمالک هم در یک بیانیه به این آپارتاید اشاره فرموده بودند و از جوانان خواستند که آپارتاید زابلی را مورد بحث قرار دهند و الان با سوال شما باید بیش از پیش به این مسئله پرداخت.

به نظر من تاریخ ملت بلوچ هیچگاه شاهد جنایاتی همچون جنایات زابلی ها نبوده است و به حق در بلوچستان نژاد پرستی و آپارتاید حاکم است.

وحشی گری زابلی به جائی رسیده است که یک زن زابلی که به اصطلاح تحصیل کرده است و پزشک است و باید به مردم بدون در نظر داشتن دین و مذهب و قومیت خدمت کند بیش از 30 زن بلوچ را هنگام زایمان با نوزاد می کشد و به این کار پست و غیر انسانی افتخار می کند و هنگامی که از او شکایت می شود مدیران زابلی حاکم بر بلوچستان فقط محل جنایتش را عوض می کنند و او را به یک استان دیگر می فرستند!!!

این گونه اعمال جنایتکارانه شاید در تاریخ سابقه نداشته باشد و فکر نکنم هیچ کس چنین اعمال رذل و وحشیانه و غیر انسانی با دشمنان خود کند اما برای آپارتاید زابلی این کار نه تنها ممکن است که لذیذ است و به تازگی فیلمی از جنایت این دکتر زن که باید مظهر لطافت و زیبانی و انسانیت می بود منتشر شده است که چگونه مادران بلوچ را هنگام زایمان دشنام می دهد و می گوید همه پدرسوخته ها را بکشید.

این است چهره واقعی زابلی

یادم هست یکی از نزدیکانم که قبل از انقلاب برای جراحی دل به اسرائیل رفته بود می گفت که یک روز دکترم که یک یهودی بود نزد من که در طبقه هشتم بیمارستان بستری بودم آمد و من یک حرفی زدم که دکتر نفهمید و از اتاق خارج شده و پس از چند دقیقه همراه مترجم آمد و به من گفت شما چه گفتید؟! من تعجب کردم که این یک یهودی است و من یک مسلمان و این یهودی به خاطر یک کلمه من هشت طبقه پائین رفت و مترجم آورد.

این یک دکتر اسرائیلی است که با یک مسلمان به این صورت رفتار می کند و دکتر زهره کیخا هم یک دکتر زابلی است که با مسلمانان بلوچ کاری می کند که شیطان را هم از آن کار شرم می آید و یقین دارم که اسرائیلیها با فلسطینیان چنین نکرده اند که زابلیها با ما ملت بلوچ کرده اند و می کنند و باید ما این را بفهمیم و مردم را آگاه کنیم.

دلاور بلوچ

درخواست فرمانده نیروی زمینی ارتش از جوانان زابلی برای استخدام در ارتش


به گزارش آژانس خبری تفتان در حالی که ملت بلوچ در سرزمین خود هیچگونه حقی ندارند و بیگانگان زابلی بر آنها حکومت می کنند فرمانده نیروی زمینی ارتش از زابلیها خواست که برای استخدام در ارتش نام نویسی کنند و افزود که به زابلیها در این زمینه اولویت داده می شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: درباره استخدام كادر درجه‌داری نگاه ویژه‌ای به داوطلبان سیستانی اعمال می‌شود.

همانطور که تمامی نهادها در اختیار زابلی هاست این نهاد هم به زابلیها داده می شود تا ظلم علیه ملت بلوچ را افزایش دهند و بر جنایت و تعدی و تجاوز بیافزایند چنانچه آقای سرتیپ احمدرضا پوردستان فرماندهی نیروی زمینی ارتش افزود: در آینده مركز آموزش درجه‌داری و آموزش سربازی ارتش در شهرستان زابل احداث می‌شود.

و به همین خاطر فرماندار زابلی حسین كیخا از زحمات ارتش قدردانی کرد و گفت : امیدوارم كه با توجه ویژه‌ای كه مقام معظم رهبری به منطقه(زابل ) دارند، فرصت‌های توسعه اشتغال برای جوانان(زابلی ) بیش از پیش در همه عرصه‌ها فراهم شود.

اختصاص 30 ملیارد تومان برای ایجاد دیوار حائل بین ملت بلوچ




دیوار حائل در بلوچستان

به گزارش آژانس خبری تفتان ساخت دیوار حائل بین بلوچستان و جدائی انداختن بین ملت بلوچ ادامه دارد و در همین راستا فرمانده نیروی انتظامی كشور اسماعیل احمدی مقدم گفت : در سال‌ جاری 30 میلیارد تومان اعتبار برای طرح انسداد مرز در بلوچستان در نظر گرفته شده است.
اسماعیل احمدی‌مقدم پس از بازدید از مرزهای بلوچستا‌ن ‌در گفتگو با خبرنگار ان اظهار داشت: اعتباری كه برای طرح انسداد این منطقه پیش‌بینی شده بود، 40 تا 50 میلیارد تومان بود؛ ولی با توجه به كاهش اعتبارات عمرانی در سطح كشور، این رقم به 30 میلیارد تومان كاهش یافت.


دیوار حائل در فلسطین

ایران در حالی که به ساخت دیوار حائل در فلسطین اعتراض دارد خود در بلوچستان دیوار حائل می سازد تا بین ملت بلوچ جدائی بیاندازد و خانواده ها را از هم جدا کند و جالب است که استدلال ایران و اسرائیل برای ساخت دیوار حائل یکی است و هر دو کشور از ترس مبارزان و آزادی خواهان این دیوار را می سازند اما زهی خیال باطل که با ساختن دیوار هرگز نمی توانند جلوی مبارزات را بگیرند و مبارزات با دیوارها مسدود نخواهد شد.

درغگوئی های رییس امنیت و اطلاعات متجاوزان در بلوچستان


به گزارش آژانس خبری تفتان در حالی که مبارزات در بلوچستان روند صعودی داشته است و حتی بسیاری از کسانی که در بسیج بودند بسیج را ترک کرده و به مبارزان پیوسته اند و حتی افرادی در نیروی انتظامی خدمت برای متجاوزان را ترک کرده به مبارزه علیه نظام پرداخته اند متجاوزان به دروغ پراکنی مشغول هستند و خود مردم خود را که در بلوچستان را اشغال کرده اند فریب می دهند.

در همین زمینه سرهنگ مسعود حیدری" روز سه شنبه در جمع بزرگان طوایف بلوچستان به دروغ اعلام کرد :44 نفر از نظام امان گرفته اند از به اصطلاح رافت نظام برخوردار شده اند.

این در حالی است که بسیاری از افرادی که هیچ ارتباطی با مبارزه نداشته بودند و فقط جرمشان حمل سلاح بود پس از اینکه سلاح خود را به بزرگان طوایف تحویل دادند از رافت نمونه نظام ولایت شیطانی برخوردار شده و اعدام شدند که در میان آنان جوانی با نام ایوب ریگی بود که تنها جرمش حمل سلاح بود و پس از اینکه سلاح خود را به بزرگان طوایف تحویل داد توسط نظام دستگیر شد و از رافت ولایت شیطان بهره مند شد واعدام گردید.

ولایت فقیه رافتی بهتر از اعدام نمی تواند داشته باشد و بهترین رافت و کرم نظام برای ملت ستمدیده بلوچ اعدام و ترور و زندان و شکنجه می باشد و بس.

گزارش های ضد ونقیض از سلامت جسمی خامنه ای


دبی – سعود الزاهد، قاهرة - (دپ أ)
منابع خبری امروز پنج شنبه 15-10-2009 گزارش های مختلفی را در مورد احتمال " فوت آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران " منتشرکردند.

به گزارش خبرگزاری آلمان " برخی از سایت های خبری مخالفان حکومت ایران تاکید کرده اند که " رهبر جمهوری اسلامی روزگذشته بر اثر بیماری به کما رفت وپس از آن فوت کرد."بر اساس این گزارش " منابع پزشکی در بیمارستانی که آیت الله خامنه ای در آن فوت کرد تاکید کرده اند که وی به شکل طبیعی فوت کرده است ومرگ او ناشی از مسمومیت نیست.

"منابع خبری مخالفان حکومت ایران گفته اند که " فوت رهبر ایران ممکن است به دلیل فشارعصبی ناشی از درگیری های سیاسی ایران در پی انتخابات ریاست جمهوری اخیر باشد.

"خبرگزاری آلمان همچنین گفت " حمایت آیت الله خامنه ای از محمود احمدی نژاد او را در معرض انتقادهای مراجع دینی قرار داد.

"این خبرگزاری به نشانه هایی که سایت های مخالفان به عنوان دلیل صحت خبر فوت رهبر ایران اشاره کرده است وگفت " همه گویندگان تلوزیون دولتی لباس سیاه بر تن کرده ونیروهای بسیج به شکل گسترده در خیابانها حضور پیدا کرده اند.

"خبرگزاری آلمان نام این سایت ها را ذکر نکرده و منابع خبری رسمی ایران نیز این خبر را نفی و یا تایید نکرده اند.طی روزهای گذشته خبرهای متناقضی در مورد وضعیت سلامت جسمی آیت الله خامنه ای منتشرشده است.

سایت خبری " پیک نت " نزدیک به حزب توده خبری را به نقل از منابع خود در داخل ایران منتشرکرد وادعا نمود که وضعیت سلامتی رهبر جمهوری اسلامی روز شنبه گذشته به شدت دگرگون شده است.این سایت خبری به احضار سه پزشک به بیت رهبری اشاره کرده و نام این پزشکان را دکترعلی مرادی ، دکترحسین آل شمس و پروفسور شهاب الدین مراغه ای معرفی کرد.

این سایت منابعی که این خبر را اعلام کرده اند را معرفی نکرده و تاکید کرد که پزشکان معالج آیت الله خامنه ای تاکید کرده اند که کلیه ملاقات های رهبرجمهوری اسلامی با مسئولان قطع گردد و این ملاقات ها فقط به اعضای خانواده وی محدود شود.

این اولین بارنیست که در آن خبرهایی در مورد وضعیت سلامت جسمی آیت الله علی خامنه ای منتشرمی شود.

خامنه ای در سال 1989 پس از وفات آیت الله خمینی به رهبری جمهوری اسلامی انتخاب شد وپیش از آن بین سالهای 1981 تا 1989 رئیس جمهور ایران بود.

اعدام 6 نفر از مسلمانان ترکستان شرقی (سین کیانگ)


دولت چین حکم اعدام شش نفر از افرادی که در ناآرامیهای اخیر ترکستان شرقی (سین کیانگ) چین شرکت داشتند را صادر کرد.
طبق اعلامی که از سوی صدا وسیمای چین شده است این اولین محاکمه مربوط به اتفاقات اخیری است که در شهرهای"اورمچی" و"ایگور" واقع در ترکستان شرقی رخ داد که طی آن شمار زیادی از مسلمانان این مناطق توسط افراد قیبله «هان» - با پشتیبانی نیروهای دولتی- قتل عام شده و به شهادت رسیدند.

محاکمه و بررسی پرونده متهمان این حادثه از روز دوشنبه آغاز شد که قبل از همه پرونده هفت نفر از مسلمانان ساکن "ایگور" مورد بررسی قرار گرفت و درنهایت دادگاه چین، برای 6 نفر از متهمین پرونده حکم اعدام و برای یک نفر دیگر حکم حبس ابد را صادر نمود.

اسامی هفت نفری که حکم آنها صادر شده است عبارتند از: عبد الكريم عبد الواحد، غنی يوسف، عبد الله متوتی، عادل روزی، نورلی وكسوير، عالم متيوسف، وتايرجان أبوليميت.ب

ازجویی از متهمان در دادگاه شهر ارومچی و تحت تدابیر شدید امنیتی صورت گرفت.طبق بررسی برخی صاحب نظران، صدور چنین حکمی احتمال تشدید مجدد درگیریها و بروز قریب الوقوع ناآرامیها را در این مناطق چند برابر می نماید.

طرح يک سئوال:


بلوچستان سرزمين کهنی است ودرطول تاريخ چندين هزارساله اش، همواره مورد تاخت وتازبيگانگان قرارگرفته است، ازجمله مغولها، گجرها و... وهم اينک زابليها.


سئوال اينست که آيا ملت بلوچ درطول تاريخ پرفرازونشيب خويش ،هرگزدشمنی وحشی تروخونخوارتراززابليها، به خود ديده است يا نه؟


اميدوارم که دوستان جهت يافتن پاسخی صحيح به اين پرسش، تاريخ بلوچستان را مورد کاوش قراردهند، البته نه تاريخ دست پخت ايرانيها را.


کريم بلوچ
2009-10-15

پاسداران حقیقت


پاسداران حقیقت
قسم به عدالت ، قسم حقیقت ، قسم به آفتاب ، قسم به روشنایی فارغ از بند و ظلمت شب تار.
و بر نور بی مثال مهتاب ، به تشعشعات هستی بخش یگانه پاسدار حقیقت در این سیاهی روزگار .
اینبار به مانند دیگر دفعات می خواهم بنویسم از مردان کار زار .
ار آنانی که جان خویش چه اسان هدیه نمودند از بحر سرزمینشان و این مردمان نا بیدار . مردمانی که روشنایی را می خواهند بدون آفتاب و مهتاب .
و آنان که در غیاب روز آفتاب و روشنایی مهتاب گشته اند چراغهای حقیقت و عدالت که می خواهند بر افروزند آتشی به وسعت فریاد و بیداد .
مردانی که نورشان حتی از فراز کوهها میرسد به کویر دلها .
آنانی که حقیقت را گشته اند یگانه پاسداران در عهد پر از رنگ و ریا .
مردانی که نور وجودشان و سلدگی قلوبشان و خلوص نفوسشان سدی است بس عظیم در برابر اهریمنان و نابخردان و ظالمان در هر زمان و مکان.
و آن شیر مردانی که نه برای خویش که برای کیش و آیین خویش همانند درویش زندگی را بر خود حرام کرده اند.
و اواره کوهها و غربت گشته اند تا از حق یک ملت ستمدیده دفاع کرده باشند .
آنان که پرچم آزادی و ازادگی و آزاد زیستن را بر قلب هر نابیدار بی احساس و برده صفت به مانند پیامبران آن زمان افراشته اند.
انانکه شهادت را نه تنها خوش آمد که با جان و دل اری گفته اند .
انان که به مانند فرزندان خلف برای عزت و غیرت مادران و خواهران و برادرانشان بپا خواسته اند.
که ریشه ظلم را از دل یک سرزمین از بر کنند و بخشکانند.
اری اگر بخواهم در وصف بزرگ مردان تاریخ بنگارم که صدها و هزاران کاغذ کم است.
فقط ارزو می کنم که کاش من هم از انان بودم. با انان بودم و به معنی واقعی همانند آنان عاشق و با ایمان بودم.
عشق به مردم ، عشق به سرزمینمان و عشق به آزادی.
کاش من هم از آنان بودم .
الف_ م از بلوچستان

حملات تازه پاکستان را لرزاند


مقام های پاکستان گفته اند که در جریان شماری حمله توسط چهار مرد مسلح علیه نیروهای امنیتی این کشور دست کم 37 نفر کشته شده اند.
پیکارجویان به دفاتر سازمان تحقیقات فدرال (FIA)، و همچنین دو مرکز آموزشی نیروهای پلیس در لاهور حمله کرده اند. در این حملات دست کم 26 نفر کشته شده اند.
از سوی دیگر، در شهرستان کوهات، در شمال غربی پاکستان، یک بمبگذار انتحاری سوار بر یک خودرو به یک پاسگاه پلیس حمله کرده و باعث کشته شدن یازده نفر شده است.
بیش از صد نفر در حملات دو هفته اخیر در پاکستان کشته شده اند.
در حالیکه لاهور - دومین شهر بزرگ پاکستان - تا روز پنجشنبه (15 اکتبر)، شاهد ناآرامی های اخیر در پاکستان نبوده، از اوایل سال جاری میلادی حملاتی در این شهر صورت گرفته است.
مقام های پاکستان گفته اند که در حمله امروز صبح به ساختمان سازمان تحقیقات فدرال، هفت نفر، شامل نیروهای پلیس و مهاجمان کشته شده اند.
یکی از سخنگویان پلیس لاهور گفت: "ما در کنار جسد یکی از مهاجمان نارنجک و جلیقه مواد منفجره پیدا کردیم. دو جسد نیز در نزدیکی در ورودی ساختمان تحقیقات فدرال پیدا شده است. این ساختمان تخلیه و کارمندان نجات داده شده اند."
در ماه مارس 2008، بیست و یک نفر در حمله ای انتحاری به همین ساختمان کشته شدند.
در حملات دیگری که به مراکز آموزشی پلیس لاهور صورت گرفت شماری مامور پلیس و پیکارجو کشته شده اند.
گفته می شود سه مهاجم در حمله ای انتحاری به آکادمی پلیس "ماناوان" کشته شده اند.
این آکادمی در ماه مارس امسال هدف حمله قرار گرفته بود که در جریان آن هجده نفر کشته شدند.
مرکز پلیس دیگری که روز پنجشنبه مورد حمله قرار گرفت مرکز "بدیان" بوده است که ویژه آموزش سربازان کوماندو در پاکستان است.
پلیس لاهور می گوید اکنون وضعیت در این شهر تحت کنترل آنهاست.
تخریب در کوهات
حمله پنجشنبه در کوهات که توسط بمبگذار انتحاری سوار خودرو انجام گرفت، بخشی از مجتمع پلیس تخریب شده است.
شاهدان عینی می گویند که در این حمله ماموران پلیس و غیرنظامیان کشته شده اند.
الیم مقبول، گزارشگر بی بی سی در اسلام آباد می گوید با این که هیچ گروهی مسئولیت حملات امروز را متقبل نشده است، بسیاری طالبان پاکستان را مسبب این حملات می دانند.
طالبان دو هفته پیش گفتند دست به موجی از حملات علیه نیروهای امنیتی خواهند زد مگر این که عملیات نظامی ارتش علیه آنها متوقف شود.

بی بی سی

سه مامور نیروی انتظامی هرمزگان به دست مهاجمان کشته شدند


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی سه مامور نیروی انتظامی ایران به دست مهاجمان مسلح در استان هرمزگان کشته شدند.
سایت خبری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گزارش کرده است که سه پرسنل نیروی انتظامی شهرستان حاجی آباد، از توابع استان هرمزگان، در "درگیری با اشرار" جان خود را از دست داده اند.
این حادثه شامگاه سه شنبه روی داده است.
پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی اسامی کشته شدگان را گروهبان یکم منصور عامری، فرمانده پاسگاه احمدآباد، گروهبان یکم محمد قنبری، معاون پاسگاه، و سرباز نورالدین شجاع، اعلام کرده است.
به نقل از معاون فرمانده نیروی انتظامی استان آمده است که این سه نفر هنگام بازگشت به محل خدمت خود، واقع در یکصد و هفتاد کیلومتری شهر حاجی آباد، در روستایی به نام "مازگرد و پور" مورد حمله مهاجمان قرار گرفتند.
وی افزوده است که مهاجمان در مسیر عبور این افراد به کمین نشسته بودند.
خبرگزاری ایرنا در گزارش خود در مورد این واقعه افزوده است که مهاجمان با استفاده از تاریکی شب از صحنه متواری شدند ولی تلاش برای شناساسی و دستگیری آنان در جریان است.
این خبرگزاری به نقل از منابع محلی نوشته است که پس از این رویداد، یک اتومبیل عبوری سرباز نورالدین شجاع را که هنوز زنده بود به یک درمانگاه محلی انتقال داد اما تلاش پزشکان برای نجات جان او موثر نیفتاد و این مامور نیروی انتظامی هم جان خود را از دست داد.
نیروی انتظامی در مورد هویت مهاجمان، که از آنان با عنوان اشرار یاد شده، اطلاعات دیگری انتشار نداده و مشخص نکرده است که هدف آنان از کمین کردن و حمله به سه مامور عبوری این نیرو چه بوده است.
شهر حاجی آباد در مرکز شهرستانی به همین نام واقع است.
شهرستان حاجی آباد در شمال استان هرمزگان و مجاورت استان های فارس و کرمان واقع شده است.

۱۳۸۸ مهر ۲۲, چهارشنبه

منتظرى: نيروهاى مسلح به حفاظت از كشور بپردازند نه سركوب


قم – رسانه ها العربيه نت
آيت الله حسینعلی منتظرى در سخنانى ضمن خطاب قراردادن نيروهاى نظامى و انتظامى ايران گفت: "برخى ها خيال مى‎كنند چون اسلحه دارند بايد اعمال قدرت‏ ‏كرده و از قدرت و سلاح در هر كجا استفاده كنند".

وى در جلسه درس اخلاق که روز گذشته در قم اظهار داشت: "اگر بنا باشد‏ ‏به بهانه حفظ نظام ، اقدامات ضد اسلامى انجام شود، نه نظام خواهد ماند نه‏ ‏اسلام."وى توضيح داد: " هر جامعه اى كه مى‎خواهد‏ ‏صالح باشد نيروهاى مسلح آن بايد افرادى باشند كه قساوت قلب نداشته و‏ ‏دلسوز و رحيم باشند.

نبايد وضعيت به گونه اى باشد كه سلاح به دست هر‏ ‏كسى بدهند، بلكه بايد روى افرادى كه در نيروهاى مسلح استخدام مى‎شوند‏ ‏كار كارشناسى و تخصصى انجام گيرد و آموزش روان شناسى هم به آنان داده‏ ‏شود".

منتظرى بنا به گزارش وبگاه رسمى او تاكيد كرد: " افرادى كه وارد نيروهاى مسلح مى‎شوند بايد بررسى شود كه تا چه‏ ‏حد به جان ، مال و ناموس و حقوق شهروندى مردم اهميت مى‎دهند. اگر‏ ‏خداى نكرده استخدام شدگان روى حساب وكتاب جذب نشوند، از اسلحه‏ ‏و قدرتى كه در پرتو آن به دست مى‎آيد سوء استفاده مى ‎شود".

وى افزود: "نیروهای مسلح به حفاظت از کشور بپردازند، نه سرکوب مردم."اين مرجع شيعى كه سالها در زندان بوده و نقش مهمى در انقلاب 1979 ايران داشته است، با اشاره به حوادث پس از انتخابات رياست جمهورى و دخالت نظاميان گفت: " در ماجراهاى بعد از انتخابات، افرادى از قدرت خود سوء استفاده كرده و‏ ‏اشخاصى را در بازداشتگاه كهريزك زندانى كرده و باعث شدند حيثيت‏ ‏نيروهاى انتظامى و امنيتى ما لطمه بخورد.

"‏آيت الله منتظرى در مورد دخالت نيروى نظامى در سياست گفت: " آيت الله خمينى‏ نيروهاى نظامى را از ‏ ‏ دخالت در سياست منع نمود. دليل آن هم اين بود كه‏ ‏آنها چون مسلح اند ممكن است در امور سياسى از قدرت نظامى سوء‏ ‏استفاده كرده و افراد را مرعوب كنند.

اين كه نيروهاى مسلح مثل بقيه مردم از‏ ‏حقوق شهروندى برخوردارند درست است و اگر انتخاباتى برگزار شد آنها‏ ‏هم حق دارند رأى بدهند، اما اين كه بخواهند گرداننده اوضاع سياسى مثل‏ ‏انتخابات باشند اين كار غلطى است . آقايانى كه دائم از امام خمينى و پيروى‏ ‏از كلام ايشان سخن مى‎گويند بايد به آنها گفت : مگر امام نيروهاى مسلح را از‏ ‏دخالت در سياست منع نكردند؟".

وى افزود: "در زمان حيات امام خمينى من طرحى را پيشنهاد داده بودم كه افرادى‏ ‏كه در نيروهاى مسلح استخدام مى‎ شوند چه در ارتش ، سپاه يا بسيج بايد از‏ ‏نظر روان شناسى آموزش ببينند تا خداى نكرده از سلاح سوء استفاده نكنند.‏ ‏متأسفانه اين طرح دلسوزانه را تحريف كرده بودند كه فلانى مى ‎گويد كسانى‏ ‏كه به استخدام ارتش و سپاه در مى ‎آيند بايد دكترهاى روان شناس باشند.

"آیت الله منتظری در باره اين سخن كه "حفظ نظام واجب است" گفت: "حفظ نظام يك واجب نفسى نيست . به اين معنا كه اگر براى حفظ نظام‏ ‏اسلامى ، دستورات اسلامى زير پا گذاشته شود نظام حفظ نخواهد شد.‏ ‏

حفظ نظام مقدمه است براى حفظ و انجام دستورات اسلامى. اگر بنا باشد‏ ‏به بهانه حفظ نظام ، اقدامات ضد اسلامى انجام شود، نه نظام خواهد ماند نه‏ ‏اسلام."‏وی با يادآورى شعارهاى انقلاب "استقلال، آزادى، جمهورى اسلامى" گفت: "استقلال يعنى زير يوغ خارجى ها نباشيم ، و آزادى يعنى مردم در اظهار‏ ‏عقيده و بيان آزاد باشند، نه اينكه به محض ابراز نظر مخالفى كار به زندان و‏ ‏حبس كشيده شود و كار به جايى برسد كه برخى بگويند ما آزادى ابراز‏ ‏عقيده داريم ولى آزادى پس از آن را نداريم و ما را به زندان اوين مى‎برند!

و‏ ‏جمهوريت هم يعنى حاكميت بر اساس رأى مردم شكل گيرد، و اسلامى‏ ‏يعنى چون مردم مسلمان هستند حكومت بر اساس مبانى اسلامى باشد."

جدید ترین فیلتر شکن ها

سران طوایف سرمایه های ملی یا نوگران بیگانه و دشمن خلق


فرمانده نیروی انتظامی متجاوزان در بلوچستان غلامعلی نکوئی در همايش بزرگ سران طوايف و قبايل بلوچستان در سالن اجتماعات نيروي انتظامي گفت: سران طوايف، قبايل و ريش‌سفيدان سرمايه اجتماعي و ملي جمهوري اسلامي ايران هستند.

واقعا که نفاق و دوروئی و شیطنت و خباثت را هم حدی است اما نظام ولایت فقیه و مزدورانش همه حدود و اصول و ظوابط و قواعد و قوانین را زیر پا نهاده و حتی نفاق و دوروئی و شیطنت و خباثت را شرمنده اعمال و گفتار رذل خود کرده اند و در راستای حفظ نظام پلیدشان هر چه از دستشان بر آید و لو با تمام اصول انسانی و اخلاقی منافی باشد می کنند تا جائیکه مرجع تقلید خودشان(منتظری ) فریادش در می آید و می گوید : « اگر بنا باشد به خاطر حفظ نام هر دروغی گفت و هر کار منافی اخلاق انجام داد نه نظام می ماند و نه هیچ چیز دیگر....

اما فرماندهان نظامی و دیگر مزدوران نظام برای حفظ نظام پلید خود به هر عملی متوسل می شود و لو اینکه اصول خودشان زیر پا نهاده شود و شکسته شود چنانچه مولانا عبدالملک ملازاده رحمه الله از یکی از مقامات کشوری نقل می کنند که گفته بود : برای حفظ نظام حتی توحید را زیر پا خواهند گذاشت. اگر چه اعتقادی به توحید ندارند و مشرک هستند اما برای حفظ نظام امامت را هم زیر پا خواهند گذاشت و برایشان فقط حفظ نظام پلید مطرح است نه اصول و نه قوانین و نه اخلاق و نه مذهب و نه ارزشهای انسانی .

این فرمانده منتصب بر بلوچستان هم از این قاعده مستثنی نیست و به آسانی دروغ می گویند و فکر می کند سرداران و بزرگان طوایف این قدر بی شعور هستند که دروغها و مکرها و نفاقهای او را نمی فهمند.

همین دیروز بود که پاسداران سپاه و فرماندهان نظامی بر در و دیوار می نوشتند خانهای خائن و سرداران نوکر امریکا و دشمن خلق و امروز که نظام خود را از قیام مردمی و مبارزات و مقاومت در خطر می بینند همان سرداران که تا دیروز خائن و نوکر امریکا محسوب می شدند تبدیل به سرمایه های ملی نظام می شوند .واعجبا

آقای نکوئی سرداران را بی شعور و نادان پنداشته و می خواهد با چند کلمه آنان را فریب دهد و با هندوانه زیر بغل گذاشتن آنها را در برابر ملت بلوچ قرار دهد اما اشتباه فکر کرده است و سرداران این ملت این قدر بی شعور نیستند که دشمنانی همچون نکوئی را نشناسند و حقیقت را درنیابند.


دلاور بلوچ